Responsive Topographies and Humming Networks. Where Artworks live Today.

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Responsive Topographies and Humming Networks. Where Artworks live Today.

Conférences de Mélanie Bühler, dans le cadre de la Projection internationale à Marfa, le 15 mars à 18h00, à l'amphithéâtre de l'école des beaux-arts de Nantes. 

Responsive Topographies and Humming Networks
Where Artworks live Today
(conférence en anglais, ouverte à tou.te.s)

Drawing on my current curatorial project “Inflected Objects,” I will discuss the dynamics and structures that inform contemporary artistic production today. I will argue that the accelerated circulation of content and abstracted processes (such as computation and the art market) have created a situation in which (art) objects, images and things spiral away from our reach. We cannot grasp their dynamics anymore as their influence leak out in too many directions – objects create mechanisms of their own, trails that cannot be anticipated. In my talk, I will discuss artistic practices that address these extending topologies, interrogate mechanisms of circulation and question concepts of vitality.
http://lunch-bytes.com/

Mélanie Bühler est une curatrice indépendante et fondatrice de Lunch Bytes, une plateforme et une série de discussions sur l’art et la culture digitale et pour lequel elle a collaboré, entre autres, avec des institutions comme Art Basel; CCA, Glasgow; ICA, London; le Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington, D.C. Ses projets récents incluent Inflected Objects #1 Abstraction – Rising Automated Reasoning au Swiss Institute de Milan, SURFACE POETRY à Boetzelaer/Nispen Amsterdam (2014), BRANDS – CONCEPT / AFFECT / MODULARITY à SALTS project Space, Birsfelden (2014). Elle est éditrice du livre No Internet, No Art. A Lunch Bytes Anthology (Onomatopee, 2015) et ses écrits ont été publiés entre autres dans les catalogues d’exposition Kasia Klimpel. The Grand Tour (2014), Megarave Metarave (2014), et Run Computer, Run (2014).

Cette conférence fait partie d’une série de masterclasses intitulée Bleeding at the edges et organisée par Ida Soulard dans le cadre du programme D.U.S.T (www.desertunit.org) - en partenariat avec l’université de Houston. Les artistes invité.e.s (au printemps et à l’automne 2017) déploient des paysages contemporains (algorithmiques, sonores, écologiques, technologiques, géologiques, etc.) et inventent des pratiques et modes d’engagement dans ces espaces nouveaux.